Synes det er længe siden jeg har kommet med en update på Knirke. Nu er hun jo 13 måneder… tiden flyver afsted STOP den ! Hun er en pige der vågner hver morgen med et smil og et grin og så er dagen igang. Når hun blir afleveret i vuggestuen så styrte hun bare hen til legetøjet og ikke altid hun har tid til at vinke farvel, men når det passer hende får man et kys, det gir hun nu med lukket mund før var det åben mund, og så vinker hun og siger tydeligt hej hej. Vi har kun oplevet at hun var ked af det om morgen i vuggestuen 2 gange lige i løbet af de første 3 uger, så det er bare virkelig dejligt det er så nemt og man efterlader en glad pige der bare stor trives i vuggestuen og elsker fart over feltet og de store børn i børnehaven. Knirke er en pige der sjældent sidder stille ret længe af gangen, der skal ske noget og alt skal udforskes, hvilket også resultere i et par knubs en gang i mellem, hun kan trods alt ikke flyve. Når en dag er endt og hun er puttet så roder hele lejligheden af legetøj, et stykke legetøj har kun interesse kort tid af gangen så skal hun igang med noget andet. Hun er en pige med temperament og kan blive hysterisk hvis hun ikke lige får sin vilje eller man siger nej til hende. Hun er en bisse og udspekuleret hvis man da kan være det i den alder, vi har et hvidt langt lav bord der står under tv´et derhjemme, lige i højde til at hun kan kravle op på det og så stå og klaske på fladskærmen. Det må hun selvfølgelig ikke så hver gang hun gør det så siger jeg nej og tager hende ned, hun skrald griner bare og ser på mig og gør det igen… lidt sjovt men også frækt. Hun er bestemt en pige der søger grænser og man kan tydelig mærke på hende at hun ved når hun gør ting hun ikke må men synes bare det er sjovt og blir ved. vedr mad så er hun nærmest alt spisende, det eneste hun ikke kan li er remoulade der skær hun ansigt og spytter det ud igen. Så fiskefrikadeller eller torskerogn blir ikke spist med det. Nogen dage spiser hun meget og andre dage mindre som jo er helt normalt men generelt er hun glad for mad og vil meget gerne selv spise, det er dog ikke altid helt nemt at bruge den ske og få havregrød på og ind i munden men det lykkedes dog tager bare lidt tid. Tænder er der ikke kommet flere af siden ferie i Italien i Juli måned. så det er forsat 2 i undermunden og 4 i overmunde. Vi var som sagt til 1 års vaccine og undersøgelse 10 kg og 78 cm og en imponeret læge der roste hende til min store stolthed. Ingen klarede vi en vaccine uden feber og ligende bare en glad pige. Hun får stadigvæk godnat falske og den elsker hun og finder stor tryghed ved at få. Vores aften ritual er et bad, nattøj sidder lidt i sofaen med en bamse og nusse og kysse og hygge og så blir flasken lavet, den gir vi hende inde i hendes soveværelse i lænestolen og så falder hun som regel i søvn og blir lagt i i seng. Jeg gruer lidt for når vi skal af med flasken og hun bare skal ligges i sengen for det med at ligge hende i sengen er hun ikke fan af, hun stiller sig bare op og nægter at overgi sig og sove. Så den blir lige udskudt lidt, men jeg har nu heller ikke travlt med at fjerne den godnat flaske fra hende når hun nu er så glad for den. Hun siger nu kilde kilde, og siger det mens hun kilder enten os under fødderne eller bamsen eller sig selv, hun siger vov vov når hun ser vores hund, og siger hej hej når hun vinker, hun siger iauuu iauuu når hun ser en kat, detter er de mest tydelige ord pt. Nu har hun jo været hurtig motorisk men ikke så hurtig verbalt og det har jeg lade mig fortælle er meget normalt man enten er fremme på det ene eller andet. Hun elsker musik og danser rundt ryster med hoved og tramper med sine ben, til vores store underholdning. Hun er begyndt at gi rigtig mange kram og kys og ha lyst til at putte og nusse det havde hun ellers en peride hun ikke ville. Hun sover 85% af tiden igennem fra 19:00-5:30 og det er alle ugens dage. Hendes formiddags lur er nem det er kl 9:00 og alt efter længden af den lur så kan der være behov for en ekstra lur, den er det dog ikke altid nemt at putte hende til. Hun er som sagt en der ryster på hoved klappe kager og gør alt hun kan for at holde sig vågen selvom hun er rigtig træt. Det hele lyder måske nemt og godt og det er det også det meste af tiden, vi hører tit hvor nemt og glad et barn vi har men jeg vil da også sige at alderen er hård man er på hele tiden og render rundt efter hende for at sikre sig hun ikke er klatret op i sofaen og på vej til at lave hovedspring derfra så man er rigtig meget på derhjemme med hende. Hun vil helst ha man leger med hende frem for hun leger alene så når man laver aftens mad står hun tit og brokker sig og hiver i ens bukseben. Jeg er dog ikke typen der aktivere hende hele tiden jeg sørger for der er mulighed for leg og legetøj og hende køkken i nærheden når jeg f.eks laver mad eller rydder op, men tager hende ikke op hvergang hun brokker sig for så har jeg aldrig hænderne fri. Hun elsker traktor tom og ja alt tegnefilm der er alders svarende og det får hun lov til at hygge lidt til i ny og næ, det er der jeg så styrter rundt og ordner praktiske ting for der er hun helt koncentreret og stille 🙂 Puha det blev et langt indlæg når først man går igang, mon jeg mistede nogen af jer halvvejs?! Jeg ku også blive ved der er jo virkelig mange ting og svært at gøre det kort. Elsker at være mor selvom det er krævende og ens liv nu kræver mere struktur end tidligere, så er hun det bedste i mit liv og jeg elsker hende ubetinget hun er min store drøm der gik i opfyldelse og hun er min fornemmeste opgave i livet. 

 

 

