Image

Jeg har flere faste søde læsere og nogen af dem kender jeg privat og andre har jeg aldrig mødt. Men jeg elsker at få beskeder om at jeg lige må stramme mig an hvis jeg ikke har lavet et indlæg i en dag eller to. Det er jo så hyggeligt i læser med derude og ja jeg skylder jer en masse indlæg hele tiden. For det meste blogger jeg om min hverdag og så kommer der indlæg om mine køb, shopping og børneting. Men idag pga. en helt speciel skøn kærlig og dejlig pige vil jeg lave det her indlæg og håber at det måske kan få bare 1 eller 2 derude af jer til at tage stilling og tilmelde jer Donorregisteret. HER om ikke andet så gå ind og læs og overvej det.

Kort fortalt så har jeg en veninde der har en sygdom der gør at hun har været nødt til i oktober 2011 at få 2 nye lunger for at være i live idag. Heldigvis var hun ikke på ventelisten så længe før hun blev ringet op at de havde et match. MEN det er der mange andre derude der er, Folk der dagligt kæmper for livet og ligger og håber og venter på at det blir deres tur til at få en chance mere. Min venindes sygdom stopper desværre ikke af at få nye lunger og det har ikke været en dans på roser siden hun har fået dem. Hendes krop prøver at afstøde dem, og lægerne kæmper og gør hvad de kan og resten er op til hendes krop. Ikke alt de læger er herre over til vores store sorg. 

Lige nu står omkring 500 på venteliste, men for at flere kan få et nyt organ, kræver det, at flere er villige til at donere deres organer. Hver uge dør en patient der står på venteliste til et nyt organg. Jeg ved udemærket godt det med døden er et svært emne for mange og at det kan skræmme folk at tage stilling, men jeg synes vi skylder os selv og vores nærmeste det. Tanken om at ku redde et andet menneske hvis jeg ikke selv skal være her på jorden mere er en virkelig smuk tanke. Tænk hvis mit hjerte ku slå i en anden kvindes / pige krop og gi hende et langt liv, eller mine lunger ku hjælpe en med Cystisk fibrose som er det min veninde har.  Jeg om nogen har det svært med døden og bare at skrive dette indlæg med tankerne på min veninde får tårerne til at presse sig på. Jeg ber til og håber på at min veninde igen vinder kampen for hun er noget af det mest livsglade positive nysgerrige sjove og dejlige menneske.  Så Stine derude bliv ved med at gøre det du gør bedst og være den sejeste fighter og så ber jeg til at de nye plasmaferese behandlinger du starter på idag hjælper. 

Sender dig også herfra alverden tanker og styrke til igen at gennemgå og klare det du er igang med.

