Tags

20130514-191751.jpg

20130514-191704.jpg

så fik jeg lavet mine dadel kugler trillet i kokos. Jeg havde fået manden til at købe økologiske dadler og mandler og kokos og chokolade. De er utrolig nemme og lave og tager ikke mange min. Jeg har jo sådan en forfærdelig trang om aften til noget sødt og lækkert. Jeg kan tag mig selv i at gå ud i køleskabet og skufferne 10 gange på en aften. Af flere tidligere nævnte årsager må sukker bare ikke være en del af min hverdag i et større omfang, så nu ville jeg lave dem her, da de er uden sukker, mel, smør og mælk. Vi fik nogen til en barnedåb vi var til her i foråret hos min veninde og de var bare så gode at det måtte jeg prøve at lave. Deres var dyppet i flydende chokolade, det blev mine altså ikke men trillet i kokos. ( til madens store ærgelse dog )

hvis man sku få lyst til at gøre kunsten efter så skal der bruges følgende :

ca 55 stk

  • 350 gram dadler
  • 75 gram mandler
  • 75 gram god mørk over 70% chokolade
  • 1 dl. kokos
  • 1 dl. ægte kakao
  • 0,75 dl. friskpresset appelsin saft
  • 1 spsk. raspolie

dalder, mandler og shokolade hakkes fint ( jeg brugte en køkkenmaskine til det) derefter kommes alt i en skål også juicen og olien og det æltes sammen til en klistermasse der hænger rimelig sammen. Derefter trilles der små kugler som til sidst trilles i kokos. Man kan også trille dem i ægte kakao pulver det sviner bare sådan så det droppede jeg. Velbekommen

20130514-191732.jpg

Har pakket en kasse til mine kollegaer i morgen

