Jeg har aldrig ammet, Nicoline er flaskebarn. det bestemt ikke en nem løsning at gi flaske, men sådan endte det hos os. Man høre tit folk sige at det bedste er modermælk det styrker deres immunforsvar. Jeg kender flere babyer der konstant er syge som blir ammet og flere flaske børn der aldrig er. Så jeg er af den overbesvisning at modermælkserstatning er 100% lige så godt som modermælk. Det man som kvinde spiser blir mælken i brysterne påvirket af, det sker ikke når man gir flaske. Jeg siger ikke det er bedst at gi flaske men jeg tror bare ik det gør nogen forskel for barnets helbred. Nicolines imunforsvar lader til at være fint. Faldt i dag over denne artikel og det er lidt spændende men ik særlig godt hvis flere studier viser dig at det er korrekt at ammebørn efter 4 mdr mangler B12. Tror helt sikker jeg ville starte med at supplere ved 4 mdr hvis jeg ammede bare for en sikkerheds skyld. De fleste jeg kender startede også grød mellem 4-6 mdr – tror også snart Nicoline får sin første ske mad 🙂

Artiklen kan læses Her

